НЕ ПОСЯГАЙ НА СВОБОДНОТО МИ ВРЕМЕ, НЕ АНГАЖИРАЙ СЪЗНАНИЕТО МИ С ТВОИТЕ РАБОТИ - КАКВО Е ДА СИ МАЙКА И СЪПРУГА


Това са натрапчивите мислите, които се въртят в съзнанието ми почти всеки уикенд откакто станах съпруга и майка.
 Аз просто нямам време за себе си, и не желая да отделям от 3-те си свободни часа през уикенда да се занимавам с неща, които са ми зададени от някой друг. 
 Мъжете вкъщи недоволстват.
Мъжът ми, който не пропуска да ми даде задачки и идеи как да си прекарвам вободното време, не разбира защо се конфронтирам и бунтувам като "пубертетка", на която и орязват свободата. Мисли си ,че това е БГ национална черта или пък аз не съм наред.   
А баща ми си мисли, че съм ограничена, тъй като не откликвам на съжденията му по теми, които той е решил да изследва и сподели, но за мен не си струват отделеното време.И така баща ми подразнен и с нагласата, че негова ще е последната дума рече: "Напиши ми на един лист какво те интересува за да ти говоря само по тези теми."

И аз се замислих... Какво ме интересува? Имам ли сили дори да дефинирам какво ме интересува, или май всичко е хаус, или празно поле в главата ми? 

Нормално, когато музата на философстването започне да зрее в мен, след час или час и полвина спокойствие, детенцето ми се събужда и проплаква за внимание. Всякакви размисли се изпаряват и действията се оставят за по-късно. Тогава пък таткото се е прибира от работа, а аз искам да му обърна и на него внимание.
    Реално - интересите ги има, но са оставени за "когато има време". Някъде за 1-ният час между вечерното заспиване на синът ни и нашето заспиване или за обедната ми почивка в работата.  
 След кратко концентриране по въпроса, приоритетите изплуваха. 

Ето го и списъкът с най-важното:

1. Информираност - Световните новини, дебати, политически гледни точки. Предавания от медии, които предлагат различни становища по различни теми - от стоковия пазар до жилищния "бъбъл" и проблеми, за които новините в Америка си мълчат.

2.  Работа - Търсене на интересни възможности за работа в БГ, чрез чуждестранни фирми с чуждестранен размер на заплатата. Търсене на интересни възможности за работа в различни страни, без това да нарушава семейното равновесие.

3.  Ремонти - Тъй като строим нова баня и ремонтираме част от къщата ни, на мен се пада отговорността да помагам със съвети, знания и предпочитания. Търся идеи за плочки за баня, лампи, решения за организация на пространството, модернизиране с най-малко средства, обезопасяване. Предлагам идеи как да не слугуваме на къщата си. Как с ограничените възможности на майсторите ни и представите на мъжа ми, крайният резултат да е модерна европейска баня с която да се гордея.

4.  Детско развитие - Къде има интересни детски площадки за игри и атракции, да заведем синът ни? Какво го занимава, за да го стимулирам с игри и книжки да научи повече, за това което харесва?

5.  Гости и партита - Сестра ми ще ни гостува със семейството си за 10 дни. Трябва да организирам приятно изкарване за всички - атракции, разходки, пътувания, забавления, готвене. Освен това се стараем да си подсигурим поне по едно социално събитие на уикенд, било то барбекю, или излизане по културни мероприятия, или отбелязване на специални поводи.

6.  Начин на живот - Къде да ходим на разходка? Как да се движа повече и с удоволствие в държава с минимални условия за градски живот?

7.  Роднини - Как я карат майка ми, сестра ми, свекърва ми? Хората които нямам възможност да виждам често добре ли са?

8.  Наука и писателска дейност - Публикуване на изследователски трудове. Примерно, публикуване на ръководство по моята специалност със специализирана насоченост в дадена сфера, и какви са възможностите да наложим ръководството като предмет за изучаване в университета ми.

9. Красота и женственост - Какво да правя за да не се занемарявам? Как да поддържам холестерола си, красотата си, тялото си, бръчките си, душевната си хармония? Къде и какви дрехи да нося, време ли е да сменям гардероба си?

10. Самонаблюдение и медитация - Как да игнорирам дразнителите и досадниците и вкъщи и извън къщи? Как да живея с мъжа ми по най-приятния и ползотворен начин, без да се дразня от него и без да се превръщам в занемарена досадница, която мрънка и недоволства от битовизмите.

11. Контакти - Къде да намеря интересни хора за общуване? Такива с по-разширени възгледи и стил на живот, вдъхновяващи личности.

12. Кариера – Как да поддържам интерес към работата си, и да стимулирам интереса на работодателите ми към мен самата? Идеи за подобрения, реструктуриране и създаване на нови групи и отдели със или без мое участие. Как да съм гъвкава към промените и в час с изискванията?

13. Лично време - Как да намеря време за разните ми хобита, които ме развличат?

14. Кулинарстване - Какво полезно ядене да сготвя - зеленчуково, хранително, вкусно? Какво българско ястие ми се яде, и от къде да изнамеря продукти, като пазарът тук не предлага кой знае какви нашенски продукти? Например, няма кисело зеле за сърми, няма шкембе за чорба, няма рибки перла или разбит хайвер, няма кифлички с мармалад, локумки, баничка и боза. Принуден си да импровизираш и да влагаш време в търсене на рецепти и готвене.

15. Технологии и пазаруване - Апликейшъни които подпомагат да си оптимизираме времето. Примерно: безплатни и ефективни програмки за чертане на проекти за телефон, обработване на памет, филмчета, безплатна памет за архиви, сайтове за евтини стоки от цял свят, сайтове за продажба на вехтории, електронни услуги и тн. Технологии които ще ме спасят от къщна работа - роботи за почистване, материали които не се цапат, не задържат прах и тн.

16. Почивки - Сайтове с много евтини самолетни билети, екскурзийки и хотели. Кога е най-удобно да планираме пътуванията си и къде? Как да ги комбинираме с виждане на роднините си?

17. Деца - Как се развива бременността ми? Има ли нещо за което за което да не съм помислила? Имаме ли си всичко за след раждането? Как ще се подредят нещата, като дойде второто бебе? Как да подсигуря и на първото толкова внимание, колкото и на второто. А как да остане малко време за мен самата?....

Това е да си майка и съпруга отвътре погледнато. Отвън може да изглеждаме все едно гледаме в една точка, но отвътре "компютърът" калкулира на пълни обороти и може да поема само определени команди.





Коментари

Най-четени...